By Erin Strecker
Updated May 08, 2014 at 01:09 PM EDT

The Daily Mail has printed an apology to J.K. Rowling and paid Rowling substantial damages over an article that claimed she told a misleading “sob story,” per The Guardian.

The original article, published last fall, said that Rowling had falsely accused churchgoers of stigmatizing her for being a single mother. Rowling sued, and the Daily Mail apologized Wednesday:

“Our September 28, 2013 article ‘How JK’s sob story about her single mother past surprised and confused the church members who cared for her’ suggested that JK Rowling made a knowingly false and inexcusable claim in an article for the Gingerbread charity that people at her church had stigmatised her and cruelly taunted her for being a single mother.

In fact Mrs Rowling recounted only one incident where a visitor to the church stigmatised and taunted her on a particular day. We accept that Ms Rowling’s article did not contain any false claims and apologise for any contrary suggestion and have agreed to pay substantial damages to Ms Rowling, which she is donating to charity, and a contribution to her legal costs.”