By Hillary Busis
July 10, 2013 at 04:27 PM EDT
Rodrigo Buendia/Getty Images

Current TV’s long day in court may finally be over.

In March of this year, the cable network — founded and ultimately sold to Al Jazeera by former vice president Al Gore — finally reached a settlement with Keith Olbermann, who filed a $70 million lawsuit against his former employer after being fired in March 2012.

Now a San Francisco judge has formally dismissed another multimillion-dollar lawsuit brought against Current and Gore: A $5 million complaint brought by TV consultant John Terenzio, who claimed that Gore and his team stole his idea to sell the struggling cable network to the massive Middle Eastern news corporation Al Jazeera.

According to a publicly available court papers, Judge Ernest Goldsmith ruled yesterday that Terenzio had not alleged enough to support his causes of action, or to support Gore’s personal liability. The judge is giving Terenzio ten days to amend his complaint, which could mean that Current isn’t out of the woods quite yet.

Current TV announced its sale to Al Jazeera in January. Gore reportedly made $70 million from the deal.